Overige informatie
Behandelovereenkomst
Hieronder kunt u het formulier voor de behandelovereenkomst downloaden. Neem dit formulier ingevuld mee naar het eerste gesprek.
Download behandelovereenkomstKlachtenregeling
Ik ben onderhevig aan het klacht- en tuchtrecht zoals geformuleerd in de Wkkgz. Bij een klacht over de behandeling nodig ik je uit om dit aan mij kenbaar te maken. Ik zal uw klacht dan ook uiterst serieus behandelen.
Veel klachten ontstaan door misverstanden, die vaak in een goed gesprek rechtgezet kunnen worden. Een gesprek heeft dan ook mijn voorkeur. Bovendien kan ik mij hierdoor ook een beter beeld vormen omtrent de aard van de klacht en de wijze waarop deze tot stand is gekomen. Is het probleem op deze wijze niet oplosbaar of vindt u een gesprek niet wenselijk, dan kunt u de klacht formeel schriftelijk indienen via mijn beroepsorganisatie NVPA. Zij laten een klachtenfunctionaris contact met u opnemen.
Als de inzet van de klachtenfunctionaris onbevredigend is, kunt u zich wenden tot de geschillencommissie van de SCAG. Deze commissie is onafhankelijk van alle partijen en gespecialiseerd in de complementaire zorg. Een uitspraak van de geschillencommissie is bindend.
Voor meer informatie kijk je op de website van mijn beroepsvereniging het NVPA: https://nvpa.org/klacht-indienen